Bloemen voor dirigent Peter Siebesma

Op zaterdag 18 april jl. zou Peter met het concert ‘Op vleugels’, Van Bevrijding naar Vrijheid afscheid nemen van het publiek en ongetwijfeld met bloemen zijn gehuldigd. Vanwege de coronacrisis kon het concert niet doorgaan. Het is uitgesteld naar zaterdag 31 oktober in de Adventskerk Assen.

Het koor vond dat deze dag niet onopgemerkt voorbij mocht gaan. Vandaar dat op 18 april jl. een auto, versierd met het logo van Arpeggio op een spandoek, kwam voorrijden. Het op muziek gezette gedicht van Rutger Kopland ‘Weggaan is een vorm van blijven’ klonk en met een korte toespraak werd een groot boeket bloemen aan Peter en zijn vrouw Jeannet aangeboden. Naast enkele koorleden was, heel toepasselijk mede gelet op de afstandsregels, een kleine afvaardiging uit het publiek bij deze happening aanwezig.

Met de aanwijzingen van Peter blijft ieder koorlid zich de komende tijd in eigen huis op het concert van 31 oktober voorbereiden. Het is de bedoeling dat de gezamenlijke repetities op 19 augustus a.s. worden hervat.