Dirigent

Na het vertrek van Jaap de Kok moesten we op zoek naar een nieuwe dirigent voor ons kamerkoor, en we zijn heel blij dat we die nu gevonden hebben. Met ingang van 1 september 2023 is Tobias Bethlehem de nieuwe dirigent van Arpeggio. Lees hier over Tobias:

Ik ben Tobias Bethlehem, geboren in 1986, getrouwd met Caroline en vader van Janna (2014), Jelle (2016) en Jip (2019).
In het verleden heb ik klassiek gitaar gestudeerd bij Lydia Kennedy aan het conservatorium van Arnhem. En daar is de liefde voor de koormuziek aangewakkerd. De uren koorklas met alle eerste- en tweedejaars studenten waren het hoogtepunt van de week en ik ben toen ook zodra het kon bijvak koordirectie gaan volgen bij Rob Vermeulen.
In 2016 heb ik de kans gekregen om opnieuw te gaan studeren, deze keer koordirectie en klassiek zang bij Louis Buskens en Marcel Reijans aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen. In juni 2020 ben ik als professioneel koordirigent met bijvak zang, afgestudeerd.
In 2022 heb ik de Master Koordirectie aan de HKU, weer bij Rob Vermeulen, met zanglessen van bariton David Visser en een minor orkestdirectie van Sander Teepen afgerond. Masterclasses volgde ik bij Louis Buskens, Fokko Oldenhuis, Wiecher Mandemaker en Markus Yli-jokipi.

Ik dirigeer momenteel drie verschillende koren in verschillende stijlen en een kamerorkest en ik geniet enorm van de diversiteit van mensen en muziek. Iedereen kan muziek maken en er zijn gevoel inleggen. Het mooist aan dirigeren vind ik het samen toewerken naar een doel: een prachtig concert neerzetten en daarbij een zo hoog mogelijk niveau bereiken. Daar doe ik het voor!